Підвищення кваліфікації викладачів коледжу
Метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників є їх професійний розвиток відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти.
Основними напрямами підвищення кваліфікації є:
- розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);
- формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених у Законі України “Про освіту”, Законі України «Про фахову передвищу освіти»
Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:
- вільне володіння державною мовою;
- здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
- математична компетентність;
- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
- інноваційність;
- екологічна компетентність;
- інформаційно-комунікаційна компетентність;
- навчання впродовж життя;
- громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
- культурна компетентність;
- підприємливість та фінансова грамотність;
- інші компетентності, передбачені стандартом освіти.
Основними завданнями підвищення кваліфікації є:
- удосконалення раніше набутих та набуття нових компетентностей у межах професійної діяльності або галузі знань з урахуванням вимог відповідного професійного стандарту);
- оновлення та поглиблення знань, формування нових компетенцій з профілюючих навчальних дисциплін;
- формування та розвитку цифрової, управлінської, комунікаційної, медійної, інклюзивної, мовленнєвої компетентностей;
- засвоєння інноваційних технологій, форм, методів та засобів навчання;
- набуття досвіду формування змісту навчання з урахуванням його цільового спрямування, посадових обов’язків викладачів, здобутої світи, досвіду практичної роботи та професійної діяльності;
- вивчення вітчизняного та зарубіжного досвіду з метою якісного вирішення професійних завдань у сфері освітянської, наукової та виробничої діяльності;
- вироблення конкретних пропозицій з вдосконалення освітнього процесу, впровадження в практику навчання передових досягнень науки, техніки та виробництва;
- розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти та їх заступників) тощо.
Викладачі коледжу можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами. Формами підвищення кваліфікації є інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева), дуальна, на робочому місці, на виробництві тощо. Форми підвищення кваліфікації можуть поєднуватись.
Основними видами підвищення кваліфікації є:
- навчання за програмою підвищення кваліфікації;
- стажування;
- участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстеркласах тощо.
Окремими видами діяльності педагогічних працівників коледжу, що проводилися поза межами плану підвищення кваліфікації закладу освіти та визнаються Коледжем, як підвищення кваліфікації є:
- здобуття наукового ступеня;
- здобуття вищої освіти у відповідній галузі знань за профілем професійної діяльності;
- участь у програмах академічної мобільності;
- стажування;
- самоосвіта.
Педагогічні працівники з урахуванням результатів самооцінки компетентностей і професійних потреб, змісту власної викладацької діяльності та/або посадових обов'язків самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб'єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації (далі - суб'єкти підвищення кваліфікації).
У разі викладання декількох навчальних предметів (дисциплін) педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації за певними напрямами у міжатестаційний період в межах загального обсягу (тривалості) підвищення кваліфікації, визначеного законодавством.
Суб'єкти підвищення кваліфікації педагогічних працівників
- ГО «Прометеус» - https://prometheus.org.ua/courses-catalog/?filter=28
- Студія онлайн-освіти EdEra - https://www.ed-era.com/
- Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти -https://nmcvfpo.com/pidvyshhennya-kvalifikacziyi-2021/
- ГО "ІППО", ПЕДРАДА - https://pedrada.ippo.com.ua/
- ГО «ІППО» - https://ippo.com.ua/
- ТОВ «Всеосвіта» - https://vseosvita.ua/news/tov-vseosvita-ie-ofitsiinym-subiektompidvyshchennia-kvalifikatsii-pedahohiv-lyst-mon-4675.html
- ТОВ «На Урок» - https://naurok.com.ua/upgrade
План-графік підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників на 2023 рік - ДИВИТИСЬ
План-графік підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників на 2024 рік - ДИВИТИСЬ
План-графік підвищення кваліфікації (стажування) педагогічних працівників на 2025 рік - ДИВИТИСЬ